lördag, mars 15, 2008

Mysig helg i stugan

Äntligen!
Vad jag har längtat!!!

En härlig, mysig, ljuvlig, absolut underbar helg i stugan. Bara njuta och må gott.
Tänkte tända i järnspisen men ändrade mig....
Jag tände en massa ljus istället. Gubben satte sig och såg fotboll.

Ahhh.... bara andas. Djupa andetag.... Mmmm
Äldsta dottern (som ville hänga med mor och hennes sambo en helg) satte sig och tillverkade smycken... Ljuvliga skapelser av silver och pärlor.


Jag har torkat ur kylen, dammtorkat bort vinterns döda flugor och damm, pysslat på med allt och ingenting och bara känner hur lugnet infinner sig! Här laddar jag batterierna och bara njuter.
Kopplar av från alla krav och måsten hemma.
Lämnar till och med allt byggdamm hemma i hallen, tänker inte på taket som ska skrapas klart, eller på tapeten som jag inte hunnit få upp än, eller på pärlsponten som skall målas ett sista varv.





Jag tar bara nya friska tag!
Vilar min röst som är överansträngd och hes. Jag måste vara tyst och vila. Har drabbats av någon elak bacill som slagit bo i halsen.
Sambon tycker nog det är skönt. Ingen som surrar om alla ideer som skall förverkligas....
eller om alla fiffiga lösningar som skall förankras hos honom innan jag sätter igång med något nytt projekt....
eller....


6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så härligt med en helg i stugan...bara koppla av från alla vardagliga saker.
Det låter som att ni har det väldigt bra där....passa på att vila upp dig nu och även krya på dig så att din hals blir bra så du kan fortsätta prata inredning med mannen, tror nog min man skulle bli glad om jag åkte på någom halsbacill....så jag kanske var tyst en liten stund.
Vi har just börjat riva våran toa/dusch och jag har redan inrett den klart!!! typiskt mig tycker mannen ;D)

Ha det bra
Kram
Pernilla

Synnøve. sa...

Ser så skönt ut att vara i stugan....
Vilken skön helg det ser ut att bli.
Kanske blir det en påsk där med?
Nattakram från nabolandet.
Synne :D

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt det ser ut!!

Kram!

Handplockat sa...

helooo
nu har du lovat att åka på läkarstation GLÖM INTE DET

Kul att dotra följde med och var produktiv - men jag förstår henne det är ju så mysigt i din stuga

ha det bäst och krya på dej

Handplockat sa...

Nattsuddare
=)

mittiminvillervalla sa...

Vilken mysig stuga!
Järnspisen är ju såååå vacker! Som en dröm! Låter som om du haft en superskön helg där! På nåt sätt är sån städning annorlunda än den gamla vanliga där hemma :o)

Skönt att ha ett sånt ställe som man känner rofylldheten i. Där man bara får vara! För nog blir det för mycket mellan varven med alla måsten!

Tänk om vi kunde sänka kraven. Själv går jag hela tiden och tänker på allt som borde göras, men får inget gjort! Underligt! Det blir man också stressad av! :o)

Vilka fina saker du fyndat på Ikea! Jag missade nog massor när jag var där sist tror jag!

Hoppas den där ofrivilla inflyttade bacillen flyttar ut snart så du kan surra med gubben din igen ;o)

Ha en finfin dag!

Kramisar Monika