torsdag, februari 21, 2008

En död ängel...

En något bisarr rubrik, men ni ska få höra... jag kom att tänka på denna roliga historia när jag senast besökte Änglahem -Ulrikas jättefina blogg...




För några år sedan köpte jag ett par jättevackra änglavingar på SIA i present till min systerdotter, som fyllde år. Jag sa till min syster att hon skulle vara med när paketet öppnades så att hon skulle kunna bistå eftersom innehållet var skört. Paketet öppnades med största försiktighet och varsamma händer av den förväntansfulla jubilaren.
När innehållet visade sig sa min syster ... "-Ååh, men titta... ett par riktiga änglavingar..."

Min systerson, något äldre än sin syster, satt i rummet intill och hörde det hela. Han kom in till oss med stadiga steg och händerna bestämt på höfterna tittade ner i paketet och sa upprört...
"- VA??? Har ni dödat en ängel???


Jag trodde vi skulle skratta ihjäl oss....... hade inte hjärta att säga till pojkstackarn att vingarna förmodligen kom från en svan. Då hade han väl smällt av, det stackars barnet :)
Jassi ungar, dom är väl för härliga!!!?



Mina SIA-vingar pryder numera en ängel, som sig bör...
Jag blev så less på att bara ha dem liggande, så jag gjorde en passande kropp till av trä och målade ansiktet och gjorde hår av en snodd jag hade liggande....
Ängeln vakar nu över oss och jag ler varje gång jag tänker på historien om vingarna...

5 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Men gussers ligen! :oD
Härliga ungen! *skrattar* tagit död på en ängel!!!! Hahahaha! Den va bra den! Din ängel är ju så fin! Du kan då du! Menar du att du målat den så där fint alldeles själv också!? Den har ju så gulligt uttryck och så söta snälla ögon :o)

Kom av mej lite med bloggandet. Man kan säga att livet stannade upp ett litet tag. Men nu är jag på G igen :o)

Idag har jag varit in och hälsat på den där gullepärlan Lotta och anmält mej klart till smyckeskursen. Hoppas verkligen att du kikar in där så vi får träffas. Skulle ju vara så kul :o)

Har missat några inlägg här hos dej. Milde tid så läckert! Den gamla väggmålningen är ju jättehäftig och tapeten! Nog kunde dom förr! Ett gammalt hus kan verkligen ha dolda skatter.

Måste få berätta nåt kul som hände idag också! Det ringde och gubben min som väntade samtal från en bekant tog för givet att det var denne som ringde. Han lyfte luren och sa med tillgjort kvinnlig tunn röst, Heeelllloooo Darling! Du kan ju gissa om han blev förvånad när han i örat hör min läkare fråga efter mej! Hahahahaha! Inte bara jag som har förmågan här inte! ;o)

Kramisar Monika

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken söt historia!!!

Din ängel är gullig!

Ha det bra, kram!

Willewira sa...

Vilken härlig kommentar!!! Barn är underbara - så spontana!!

Vingarna är ljuvliga, verkligen! De påminner om en tavla som jag visar på min sida. Målad av en konstnär som heter Lina Gardelid. Hon gör en mycket fin konst, i mitt tycke.
Jag skulle också gjort något för att visa dem. En änglafigur är inte en dum idé. En skyddsängel vill vi alla ha... :-)

Ha en skön fredag och en trevlig helg!

Kram Willewira

Anonym sa...

Ja barn är ju bara för härliga!

Jessan sa...

barn är helt underbara med sina kloka kommentarer! De ger upphov till många skratt! Din ängel är jättefin! Ha en fin helg! Kram Jessan