fredag, februari 08, 2008

Skrapa, skrapa och...... skrapa!

Vad har jag gett mig in på??? Jag kommer att sluta som en lallande idiot på nåt hem någonstans, nynnandes på någon obestämd melodi om renoveringar och skrapning...

Just nu har jag två "jobb" som jag alternerar mellan.... jag tänkte så att det inte skall bli så tråkigt och för att koppla av med olika saker. Men jag vet inte hur jag trodde det skulle vara vilsamt att varva mellan de två... Hur tänkte jag nu?

1)
Vi har 17 trappsteg i vår trapp och jag har knappt hunnit 1 och 1/2 trappsteg. Jag är helt slut i armarna. Skräckmattan som är limmad med kontaktlim sitter som berget!!! Å ful är den också! Det är därför jag vill ha bort den!

Sambon hejjade glatt på och sa:
"Om du hinner fem om dan så är ju det där gjort på lite drygt tre dagar!"
*morr.....* Lätt för han att säga.... Jag funderar på att lägga något i hans kaffe så han får ont i magen eller nåt ännu värre....

Är det någon vänlig själ därute som vet hur man får bort kontaktlim på bästa sätt? Finns det något supergiftigt lösningsmedel jag kan använda? Är t.o.m. beredd att använda riktad sprängning om jag måste... HJÄLP! Har någon ett BRA tips?
Kanske bygga en ny trappa?? hm..



2)
Sen är det gamla taket i hallen nu frilagt och det är jättefint...
..... eller kommer att bli.
MEN, det måsta skrapas innan jag kan måla det...



........ni fattar vart jag vill komma...? Ännu mer att skrapa fram... herregud...
Varför skulle jag komma på detta just nu?

Ni ser, det där hemmet är inte långt borta för mig.....
....Undra om man får blogga där....?

10 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej kära du o tack för den fina kommentaren!!

Ojojoj...ser ut att ha ett kul jobb framför er...men det blir nog snyggt när det blir klart!!!

Villa elva-kulla sa...

Jisses vad duktiga ni är. Fint kommer det bli när det är klart.
Ha de bra och trevlig helg / Jennie

mittiminvillervalla sa...

Men milda matilda vilket jobb! Inte skulle då jag vilja byta med dej! Ledsen men har inget annat förslag än thinner till superlimmet. Fast är inte heller helt säker på att det går. Jag hatar kontaktlim! Så fort min gubbe kommer dragandes med det så säger STOPP!

Själklart så har ju du "gräddfil" luffarklänningskön ;o)

Ha en skön helg!

Kram Monika

Marita sa...

Det finns ett amerikanskt dundermedel, men du får låna min nya STRIPPER som är köpt för samma jobb. Lilla gumman - skona armarna och kroppen. Jag har gjort 2 trappsteg på fem år. Kom o hämta strippern!
Kramar Marita

Änglahem sa...

Jag är nog övertygad att man får blogga från hemmet*hihi* Tack för dagens skratt!

Trevlig Helg!
Kram
Ulrika

Smycka dig sa...

Undras vad du skulle blogga om på hemmet...?
toka där... du har ju gott om tid.. jag kan tipsa om limtvätt som vi har på jobbet löser upp lite först och sen skrapa..men jag förstår urtrist jobb..hör av dig om du vill ha hjälp..gumman.
Taket är fantastiskt blir kanon bra när det blir klart..
saknade dig oxå på revyn..
Kramis
Lotta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för de fina orden!!
ja visst är det kul att scrapa...men jag är inget vidare på det..så det blir mest det hederliga gamla vanliga sättet att gör akort på, men kul det med!!

ska bli spännande att se hur det går med trappan,ser J o b b i g t ut!!!!

Mamma C sa...

Oh, herre gud din krake, jag vill inte byta med dig. Tyvärr har jag inga bra tips att komma med heller. Men du kommer att få det jätte fint när du är klar, och då kan du vara stolt att du fixat det själv

Annica sa...

Hej!

Kul att se ännu en bloggare som sliter och sliter med nya projekt. Själv har jag just nu tappat orken men tycker det är så kul att spana in alla andra trevliga bloggar så att jag iallafall kan drömma att jag är pysslig...

Kram Annica

Dubbelörn sa...

Ja du får gärna tipsa mig om du hittar några mirakelmedel *skrattar*. Jag avvaktar din renovering innan vi startar vår ;)

Kramar