onsdag, februari 06, 2008

Vårtyger och shoppingsug



Jag och min kollega var på jobb i Pajala förra veckan och passade på att shoppa lite. Bla stannade vi till i Kalix hos My Home och fröjdades över alla vackra tyger som Anette hade att erbjuda.
Besöket där var definitivt värt omvägen.
Jag blev så såld på ett rutigt tyg i beige/vitt som hon precis packade upp. Det skulle vara sååå fint i köket hemma. Men vi måste få klart i hallen först innan jag ens kan börja tänka på gardiner. Men visst kan man få önska...

10 kommentarer:

Marita sa...

Tror du att vi behöver medicineras mot detta hemska gardin/tygsug? Kanske hälsokosten har nåt att erbjuda? Och när ska vi hinna sy alla gardiner? Vi måste ha ett "Gardin-maraton" i vår. Och tänk vilket bidrag vi ger till BNP!
Vi måste tillbaka till Kalix, snart...
Kram och grattis till det vackra taket!Marita

Lea sa...

OJ, oj gardinsug är helt obefintligt hos mig, jag kan inte sy raksöm ens en gång.
Men Gardingalleriet är jätteduktiga!:-)
Jag lämnade tom. in färdigsydda panellängder från Himla för att de skulle läggas upp. *erkänner*
Ha en bra torsdag!
/Lea

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Åhh vad glad jag blir när du nämner mig och vår butik !! Tack snälla du...
Så fint ni kommer att få det i eran hall..mycket jobb, men fint blir det,ni har ju grunden,stommen,sen målar och fixar ni så det blir fint.
Du frågade om färgen som jag använder,det är vit vattenbaserad färg,den tycker jag är bra,skonsam för miljön också är det så lätt att rengöra penslarna...
Väggarna målar jag direkt på tapeten med en vit väggfärg,det går lite segt att rolla så man får ta i...men det täcker himla bra.
Ha det så bra,jag ser fram emot att ni kommer fler gånger till butiken,det ramlar ju in nyheter hela tiden.
Kram Anette

Anonym sa...

Hej
Ja, vad säger man om My Home?
En helt fatastisk butik man blir riktigt "sjuk" när man få runt och gotta sig bland tygerna ( så mkt snyggt)

Fin hall ni kommer att få... lite jobb först bara.

Kram
Pernilla

Handplockat sa...

helooo
handlade nu något hos Anette?

Jag fick höra av guuuben att det blir muys hos er på lördag

NAJS

Jag har inte kollat morgondagen ännu vi kan väl bestämma oss i kväll på repet? om du nu har freda em fortfarande öppen =)

sojnes strax

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja under bart med vår!! Nu vill man ju göra om i varenda vrå juuu...sätta upp nya gardiner o såå!! Härligt med alla tyger!!

mittiminvillervalla sa...

Vad du är "gullat"! Den sköna kommentaren värmde så gott i det där hjärtat! :o)

Jag var till My Home i november. Gjorde misstaget att vara på Ikea först! Hur många slantar var kvar då?! ;o) Lite fick jag ändå med mej hem den gången, dock inga tyger.

Nästa gång ska jag ta Kalix före Haparanda. Hahaha! då snuvar man Kamprad på nån krona! ;o)

Kram MOnika

Änglahem sa...

Det är väl för väl att drömma inte kostar något.....

Ha det gott och tack för krya på dig hälsningen , det värmer!

Kram
Ulrika

Cattis sa...

önska, önska runt i ring, önska kostar ingenting :)

Jag har inga gardiner alls i vardagsrummet... Har flyttat alla stora växter till fönstret för att de ska få ljus. Men när sommaren och förhoppningsvis solen kommer behöver jag ju han något som täcker en bit... Skulle önska tid att gå och titta på vackra tider. Jag har ett gäng stolar oxå som ska kläs om. Sysselsättning saknas aldrig... men det är roligt göra :)

kram
Cattis

Dubbelörn sa...

Nä men har du varit i mina gamla trakter??!! Träffat nån jag känner *skrattar*

Vem drömmer inte om att besöka allas vår Lantlifs Anette ?! ;)

Kram