måndag, februari 04, 2008

Rivning pågår!



19:00
Så här ser det ut i våran hall just nu. Jag håller på att riva ner masoniten som sitter spikad på alla väggarna. Jag vill komma åt råsponten under...

Halvväggen mot trappan ska bort den med, jag vill öppna upp. Den gröna väggen är gamla panelen som är väggen mot kallskrubben under trappan. Den ska kläs in med ny pärlspont. Fortsättning följer...

23: 13
Jiiiiipiiie!!! Jag har hittat det gamla originaltaket under det hemska porösskivetaket från 70-talet. Gissa om jag blev glad?!!! Jag bara skrek rakt ut av glädje. Fick ny energi, och går nu fram som en ångvält!!! Jag VISSTE det! HA!!!
Fortsättning följer...

00:43
Masoniten är riven och titta bara vad som kom fram... vackert valvad gång mot salen. Å jag som tycker sånt är så vackert, trodde det var bortrivet i vårt hus. När vi kikade in såg vi de originalmålade timmerstockarna kvar innanför. Så KUL!!

Så här ser det ut vid trappan nu när halvväggen är bortriven.
Det känns som om hallen blev dubbelt så stor!
I morgon kommer min kära far och ska hjälpa oss
ta fram det gamla taket.
Gissa om jag längtar!!!

10 kommentarer:

Marita sa...

Men Veronica - wow! Jobba på tjejen, det där kan inte bli annat än bra! Du är ju livsfarlig:-) med en kofot i näven... Jag känner suget. (Efter kofoten, alltså!)

Kram, du är bäst/Marita

Villa elva-kulla sa...

Vad spännande, ska bli så skoj att få se resultatet sedan.

Ha de bra / Jennie

Johnna G sa...

vilket slit, vilket jobb. Tänk vad du kommer att bli nöjd sen när du är färdig. (om man nu kan bli färdig?!)

Väntar med spänning på nästa steg! / Mariehill

Marie sa...

Ser fram emot fortsättningen, ska bli spännande!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Cattis sa...

Vad du kämpar på!
jag blir så imponerad och nyfiken oxå på resultatet *s

Undrar om man törs ha en sån söt groda utanför här där jag bor... Är hyresrätt men innergården är väldigt tillsluten med koder som knappt fungerar. Man får nästan bryta sig in när man ska hem ;)

Så kanske jag törs... börjar se fram mot våren här. Men Du har ju riktig vinter ju!

Stackars dina fötter och händer. När jag var barn fyllde jag en tom läskflaska med hett vatten och lade den i en strumpa. Jätteskönt att ha fötterna på.
Kanske något för dig att prova?

Kram
Cattis

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad spännande!!! Här fortsätter man följa med! Kram!

Lea sa...

Härligt!!
Tänk vad ett gammalt tak kan få en att jubla!
Jag kan bara ana hur fint det kommer att bli.
Imorgon bitti ska jag med ritningar och våra idéer till byggfirman...tjihooo äntligen.. men mycket att tänka på också..Jag har ju en bild i huvudet men att kunna förmedla den till snickarna jaja det går nog bra.
Nu får vi båda åka till sågen igen och hämta pärlspont för brinnande livet.
Härligt!!!!!

Ljuva ro sa...

Men vilken potential hallen har! Det kommer att bli kanonfint efter lite jobb och slit! va bra det blev när ni tog bort väggen vid trappen, mycket trevligare intryck!

Dubbelörn sa...

Vilket jobb!! Men så har vi ju också rivit ett vardrumstak i höstas... *pust*.
Hallen har vi kvar så jag följer med spänning era framsteg ;)

Kram

Smycka dig sa...

Tjenis polarn..
jisses vad du är bra på att gissa och vilken tur att valvet är kvar, hallen kommer att kännas mycket större och med dina planer på köksöppningen ger oxå sina fördelar... spännande jag måste komma o titta.. bara jag själv blir klar med v-rummet börjar känna mig sliten...hi hi tur att det är kul...
Kramis
Lotta