fredag, februari 01, 2008

Snöstorm igen... och min prins!

Min prins


Det snöar igen och stormar. Tror nästan att taket skall blåsa av, så mycket blåser det. Jag kurar inomhus och vill inte alls gå ut. Skulle iväg till mor och far och måla panel i deras garage, men jag gruvar mig en stund till... bloggar en stund istället.

Jag VILL INTE GÅ UT! Det värker som tandvärk i fötterna och händerna av vädret utanför. Fötterna ser ut som bullar. Tårna spretar och tom. själva "trampdynan" är uppsvälld och jag får knappt på mig skorna. Jag fick ta på mig gympadojjorna till klänningen häromkvällen när jag skulle bort, fick inte på mig något annat. Hur snyggt är det med gympadojjor till klänning? Men nöden har ingen lag, det fick bli så. Jag överlevde det med, men jag såg att folk sneglade på mitt, minst sagt, lite udda skoval.


Jag låtsades som om det snöade.... eller regnade, för jag vill inte ha mer snö nu.



Men visst är det rätt snyggt. Stolen ute på bron är vit av snö och klätterställningen till växterna är också spritsad med snö. Snön har t.o.m satt sig på väggarna och täcker nästan fönstren.
Jag ska pussa på grodan och hoppas att han förvandlas till min prins som jobbar hela helgen. Man får bara hoppas på att läpparna inte fryser fast i gjutjärnet, som när man var liten och inte kunde låta bli att slicka på spaden.

13 kommentarer:

Änglahem sa...

Ååhhh...vad det ser vackert ut med all snön!!! Lätt för mig att säga som sitter nere i södern (låter något vá?) med regn och blåst.
Är det reumatiskt med dina fingrar och fötter? fy vad jobbigt!

Ha det så gott i helgen!
Kramar
Ulrika

Lea sa...

Hej hopp...så besvärligt med värken, den här vintern har ju inte direkt hjälpt till med sitt svajande i temperaturer fram och tillbaka.
Snön är verkligen konstig som sagt den smetar ut sig lite var som helst.
Hoppas att du får en bra helg!
/Lea

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men jösses vad jag har missat inlägg!!!
Säger bara underbart.
Kramizar Pernilla

Smycka dig sa...

Hej kompis, tog en paus i arbetet och ville tacka för den trevliga lunchen... tänker på dig och dina stackars fötter...hua..jag känner mest av axlar och nacke på sistone men det vandrar ju... lär knappast bli bättre med det jobb jag gör nu hi hi..
Ha en trevlig helg och försök att vila lite...
Kramis
Lotta

mittiminvillervalla sa...

NEJ! För guds skull låt bli grodan! ;o)

Har "vattnat" lös en och annan unge i mina dar! Utanför den affär jag en gång jobbade i brukade barnen slicka fast sig på järnräcket! ;o)

Låter som om du har samma promlemas som jag! Inte kul att bo i såna kroppar som våra i den här väderleken!

Kramisar!

Monika

Solsjö - Under en vind sa...

Du skriver roligt!!!

Visst är dte kallt, men vackert med snön! Kram!

Wickans värld sa...

Hittade hit via en annan blogg. Ser ut som vi bor i n ä s t a n likadana hus... Nu ska jag fortsätta o titta runt hos dig!!

Lea sa...

Hej igen... jag är väl inne i ett stim...:-)
Det brukar bli mindre på veckodagarna.
Skönt att du har kvar din musik, och lagt till min favvolåt med Alicia Keys. Jag hade ju en gallup och 3 av 4 ville ha bort musiken, jag som tyckte att det var mysigt.
Jag får ha uppe din sida på en flik och lyssna. :-)
Apologize är en annan favorit men faktiskt bäst med one republik.. iofs ingen stor skillnad.
Oj så lång kommentar det blev.. ja ja nu ska jag fixa lite till innan man måste nanna kudden.
Ha det bra!
/Lea

Ankan sa...

Hejsan! Vad kul att du kikade in!
Vilket JÄTTEspännande hus ni verkar ha! Lite att göra också förstår jag, men vad kul!
Lockpaneltak blir fint, det har vi i torpet, vårt måste dock skrapas och målas..
Vilka härliga miljöer du visar. Ni verkar ha haft snö ett tag också. Vi fick snö i helgen först!!!
Kikar snart in igen/Ha en bra vecka

Anonym sa...

Men oj vad tråkigt med din värk, har det också vid väderomslag (vilket är alltför ofta denna vinter) Sååå, du har varit i butiken utan att ge dig till känna, fast jag kanske inte var där just då?
Vi hade så lugnt i butiken då så vi kunde jobba lite mindre, men så kommer vi inte att ha denna vecka....Puuhh

Kram
Pernilla

Villa elva-kulla sa...

Vilken fin blogg du har. Ha de gott / Jennie

Anonym sa...

Vilken fin blogg som handlar om just det jag gillar inredning och ett gammalt hus.
Mvh Susanne

mittiminvillervalla sa...

Hihihi! Är bara in och kollar så du inte sitter fast i grodan!
;o)

Kramis Monika