onsdag, februari 27, 2008

Snacks á la Kambodja.

Rostade gräshoppor

Ingen bra dag idag... Nä, det kan man verkligen inte säga. Jag är sjuk och eländig! Ont i kroppen, hostar och snörvlar. Har legat nerbäddad i soffan framför tvn och ömsom slumrat, ömsom tittat på film. Har inte orkat mer än så idag. Som tur var hade jag omgång 1-3 av "Greys Anatomy" på dvd, som jag inte sett. Köpte den under senaste resan och kom på att den fortfarande låg oöppnad. Lagomt tidsfördriv när man är sjuk.
Knaprat ipren och druckit vatten som tv-snacks...


Inte gott, men ändå inte lika äckligt som snacksen man åt som helggodis i Kambodja.


Kom på att jag bara måste visa alla korgar med de lokala läckerheterna som bjöds ut till försäljning. Vad sägs om; stekt kackerlacka, grillad tarantella & rostade gräshoppor? Yuimmie! För att inte tala om ormägg, stekta grodlår och svalor. Inte lika äckligt med de senaste, men lagomt för att tappa matlusten....

(klicka på bilderna för att riktigt se läckerheterna)

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Din stackare! Varmaste krya på dig hälsningarna! Kram!

Marita sa...

Jag tror jag ska förstora dom och tejpa på kylen... Bra bantningsmetod :-) Kura ihop dej i soffan och hoppas du snart är frisk. Vi kommer att sakna dej imorron...
Kram gumman/Marita

mittiminvillervalla sa...

Men vännen! Är du också sjuk! Ni har nog smittat varandra hela högen! Hoppas du kurerar dej snabbt. Låter som en rejäl dunderförkylning det där! Jag har matat dom andra proppfulla med "håning" så jag gör väl det med dej med! :o) Hoppas på att det hjälper!

Ja rackarns vilka godsaker du frestar med idag då! Herreminje! Huuuuurrrrvveeesss! Hur kan dom äta det där! BLÄ!

Skickar massor av kryapådej tankar :o)

Kramisar Monika

Lea sa...

Men din stackare som är sjuk det är ju sååå trist.
Greys A är ju bra att roa sig med.
Vidriga saker du bjuder på :-) hoppar över det där kalaset tror jag.:-)
Krya på dig!
/Lea

Anonym sa...

Krya på dig och låt sjukdomen dö ut! / Mariehill