torsdag, mars 27, 2008

I'm back in business!


Ha! Äntligen tillbaka till livet igen!

Gissa om det var en seeegdragen exil...
Jag är inne på 4:e veckan som förkyld. Småfeber och allmänt nergången. Risig helt enkelt.
Bättre begagnad 40+... You named it!
MEN nu är jag tillbaka. Kanske inte fullmatad med energi direkt, men näsan ovanför kanten i alla fall och kan andas!
Tack alla ni som varit inne hos mig och lämnat gulliga kommantarer medans jag varit borta.
Tack, era rara ord värmer lillhjärtat :)
Jag har längtat tillbaka till er här på bloggen.


Jag har bara varit i stugan under hela påskhelgen och försökt ladda mina tomma batterier. Tyvärr var det så kallt, så mina planer om att ligga på renskinnen vid elden och bara läsa, mysa och allmänt må gott, bidde inte mer än en dröm. Det blåste småkallt och var inte skönt alls.
Jag kurade mest inomhus, stickade en hel hög sockor till familjen, lagade lite mat, sydde och läste.
På söndagen hade vi fullt hus med goda vännerna M & J och min syster med sina barn. Vi åt en god middag komponerad av lite småplock, det huset hade att erbjuda.

Idag blåser det halv storm utanför fönstret och snön yr över ängarna bakom vårat hus. Våren känns långt borta och våran 5:e årstid, vårvintern, känns som ett hån. Den brukar ju vara sååå bäst! Solen lyser då i alla fall och om man vädrar ordentligt så luktar det vår mellan goraiilen. (pitebonska för väderomslag eller aprilväder)

15 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Här står livet aldrig stilla...*ler*....
Hoppas att du haft det bra och att du snart ska känna dig helt pigg i vårsolen!

Ha en skön helg, kram!

Smycka dig sa...

ohh så skönt att ha dig tillbaka..jag kom på mig med att kika in hela tiden..

Vi får väl träffas snart eftersom det blev så lite under påsken...vill ju ha lite meeeeer av dig;)

Stora kramar
Lotta

Anonym sa...

Ja det var verkligen en kall påsk, men så var den ju väldigt tidigt oxå. Vi fick iaf en riktigt bra, solig och varm dag i solen :D

Gårdsromantik sa...

Kikade just in på din blogg. Va bra att du är tillbaka. Håller själv på med ett renoveringsobjekt så det är alltid kul att hämta inspiration från andra.

Synnøve. sa...

Välkommen tillbaka vännen.
Skönt med en time out ibland. Känner för att ta en själv med just nu. Men vi får se....
Glad du är tillbaka ialla fall.
Hoppas förkylningen släpper taget snart.
Go bedring....
Kram Synne :D

Anonym sa...

kul att du är tillbaka! ha en trevlig helg!

Cattis sa...

välkommen tillbaka!
Det var en rikgtig seg och otäck förkylning du åkte på, stackare.

urtjusig istapp :-)

Att sitta och sticka sockar är ju inte heller helt fel.
Här har vi fått snö... och kallt i några dagar. Nu är den väl så smått på väg att smälta bort.

Lyssnar på musik här och har det lugnt och skönt innan mina familjemedlemmar vaknar till :-D

Se nu till att bli riktigt frisk!

Kram
Cattis

Anonym sa...

ÅHH vad kul att du är tillbaka...har liksom saknat dig.
Hoppas du blir helt frisk snart,men det kan ju ta lite tid.

Haha...ja, du ser vilken flax jag har!!
Lyckas alltid dyka upp i rätt tid.

Ska snart visa bordet, har målat sista varvet i dag ska bara torka och bäras upp.

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej!

Tack snälla rara för dina gulliga kommentarer! :o)

Himmel vad kul att du är tillbaka! Har saknat våra småtokerier så mycket!

Vi stötte "nästan" på varandra strax innan påsk ;o) Men jag såg att du inte var i form då och dessutom så stod du och pratade med en annan person, så jag ville inte störa. Nja, fast pratade och pratade! ;o) Din stackare! Du var ju så hes så det lät mest som en viskning!

Skönt att det ändå till slut verkar ge med sig för dej. Och så kul att se dej här igen :o)

Vi hörs!

Stora varma kramen

Monika

Lea sa...

Hej och hallå!
Jag har verkligen missat hela hemskheten stackars dig som varit risig så länge. Jag har ju haft en mer eller mindre ofrivillig timeout i och med ombyggnationerna och avsaknaden av telefonjack mm. Men det var nödvändigt.
Hoppas att du samlar på dig all kraft som du bara kan.
Vi hörs snart igen!
/Lea

Anonym sa...

Hej på dig!
Hoppas allt är bra med dig.....Nu vet jag ju exakt var du bor, vilket härligt läge på erat hus.Träffade syrran din i dag så det är därifrån jag vet allt!!!kul men ändå inte...du vet! (hon är trevlig...om det ändå var privat!men så var inte fallet.

Kram Pernilla

Anonym sa...

Ah, nu ser jag huset på bild här nedan! :) Vågar du kanske avslöja i vilken by du bor? :)

Handplockat sa...

heloooo snygging =)
hoppas sthlms helgen var toppen.

härligt att du är tillbaka här =)

Jag har en inteniv arbetsvecka denna vecka och nästa. Men helgen 12april blir det i alla fall Fjälltur med Anders & Anna (de fick det av oss i 40års/bröllopspresent) Sambon jobbar i helgen och jag har Jour så det blir nog bara kanis för barnen.

Vet du när Photoshopkursen startar?

Hoppas du är piggare nu ;)
Vi hörs snart hoppas jag
kramelikram

Unknown sa...

Till Therre: Visst vågar jag, men det är lite svårt till någon som är anonym :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Välkommen tebaks då!!!!hoppas du är kry nu!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan